"...az én kitartásom, de a közös célunk..."

A blog annak érdekében jött létre, hogy megoszthassam a -remélem- kíváncsi olvasókkal fogyókúrám és edzéseim részleteit, mintegy támogatást nyújtva azoknak, akik hezitálnak, hogy rálépjenek-e az útra!

Arckönyv

Legutóbbi tevékenységek

Friss topikok

Címkék

5500 (1) Béci (1) Csesznok Laci (1) dk (1) ekiden (2) maraton (2) mátra (1) siófok (1) spar (3) speedkontroll (2) víz (1) Címkefelhő

2013.08.29. 07:09 futaszabi

Vendég poszter - Ács Geri története

Szöget ütött a fejembe egy gondolat nemrég, olvasgatva Ács Geri történetét: mi lenne, ha rajtam kívül mások életébe is belelátna kicsit a kedves Olvasó, más stílusban is átélhetné, hogy azok, akik rálépnek egy útra, milyen buktatókkal és sikerekkel szembesülnek? Egyáltalán meglátná, milyen értékes emberek alkotják a társadalmat: ezáltal mintegy sokan visszakapnák a kiveszőben lévő hitüket, miszerint van még remény, nincsen minden veszendőben. (Ok, itt lehet, hogy kicsit magamról vettem a példát és általánosítottam :))

A gondolatokat tettek követték, engedélyt kértem Geritől a története közzétételére és nagy örömömre szolgált, amikor ő is igennel válaszolt a felvetésre. Alábbiakban hagyományteremtő jelleggel az ő története.

Életmódváltoztatás avagy nemrég megkérdezte a feleségem

„Nem piálsz,nem cigizel,nem nőzöl.Egyáltalán akkor minek élsz?”

Hát leírom. 

Őszintén bevallom,hogy élveztem a hedonista életmódot.Cigi,pia,kaja,kis maris,koncert,buli,hepaj,stb.Aztán egy nap észrevettem,hogy szuszogva szállok ki a kocsiból.Rendesen erőlködnöm kellett,hogy az ülésből kiszálljak.Jajj!Gondoltam ez így nem mehet tovább.A mérleg 90 kg.-ot mutatott és akkor büszke voltam mivel jó úton haladtam affelé,hogy elérjem a 100 kg.-ot.Höjj!A férfi 100 kg alatt nem is férfi szokták mondani a bumburnyákok.A nem is tudom hány év alatt többször próbáltam letenni a cigit de sosem sikerült.Ehhez nagyban hozzájárult a játékkonzolom egy üveg pia vagy két üveg pia egy doboz cigi a barátaim és valami gyorskaja.A szokásos cigis áltatásokon én is átmestem.Ha egyre jobban csökkentem az adagot,ez lesz az utolsó doboz,ez lesz az utolsó szál,ez lesz az utolsó karton, jajj de szomorú vagyok hülye indokok miatt,elestem egy fűszálban,stb.Aztán tavaly októberben eldurrant az agyam és letettem a bagót.Nem fokozatosan tettem le és nem készültem rá sehogy.Egyszerűen csak nem szívtam több cigit.Bizonyítani szerettem volna magamnak,hogy lelkileg erős vagyok és megpróbáltam mindent megtenni annak érdekében,hogy ne gyújtsak rá.Nos ez sikerült de még  két hónap után is sóvárogtam a bagó után.Idegbeteg voltam,hülye voltam,kiállhatatlan voltam ezért elnézést kérek mindenkitől akivel nem úgy viselkedtem ahogyan azt megérdemelte.Két hónap után is kellő alázattal álltam a dologhoz és amikor azt kérdezték,hogy hogy csináltad,hogy leszoktál erre az volt a válaszom,hogy még nem szoktam le.Én még két hónap után is dohányosnak tartottam magamat csak nem gyújtottam rá. J

Hogy mi a titka a leszokásnak?Három elem amit elértem és nem csak a leszokásban de az élet minden területén ez lett érvényes nálam.Ezt a három elemet az életmódváltoztatásom során tanultam meg.És próbálom a további utamat ezzekkell a téglákkal kirakni (eddig szerintem sikeresen).

1.Alázat

2.Erő

3.Harmónia

Okés kezdtem a jó úton haladni és nem gyújtottam rá.Éreztem,hogy valahogy ki kell adnom a gőzt mert dühös voltam.Dühös voltam mert nem gyújtottam rá.Elkezdtem futni.Elkezdtem futni a túlsúlyom okán és mert dühös voltam.A cigis időszakban is futkorásztam de azt bevallom,hogy önámítás volt illetve elég komolytalanul csináltam.A pulzusom magas volt,szédültem,nem kaptam rendesen levegőt.Borzalmas volt.Emlékszem futott a szomszédos futógépen egy hölgy és ránéztem a konzoljára.1 órája futott folyamatosan én meg 8-10 percenként megpihentem és összesen 30 percig bohóckodtam.Erőt vettem magamon és azt akartam amit a hölgyemény csinált.Én is 1 órán keresztül szeretnék futni  folyamatosan.Ez egy igen távoli és nehezen kivitelezhető cél volt.Közben elkezdtem bújni a szakirodalmat és lassanként beépítettem egykét dolgot az életembe.Kaja,edzésmód,mnimális alkohol,viszonylag kipihent állapot edzés előtt,stb.

Alázat

Ha nem bírtam futni sétáltam hegymenetben.Aztán szépen lassan elkezdtek rólam lejönni a dekák és egyre jobban bírtam a futást.Júniusban házasodtam és arra az időpontra tűztem ki célul,hogy 85 kg-ra lefogyok.Szépen fokozatosan mentek le rólam a dkg.-ok.Fél kg.-0 dkg.-ig volt minden.Mindig úgy álltam hozzá a futáshoz,hogy elérjem a célt.Az 1 óra még mindig nagy kihívás volt.Sokszor előfordult velem,hogy túl sokat képzeltem magamról és emiatt bizonyt nagy kárát láttam.Sajnos a mai napig hajlamos vagyok eszetlen módon többet vállalni mint amennyit bírok.Igen a sok gyerekkori fantasy,lovagos könyvek amiken felnőttem megtette a negatív hatását.Nagyon nehéz ezt levetkőzni.Emiatt sok sérülés,rosszullét és egyéb negatív tényezők jöttek szembe.De szerencsére ez egyre ritkábban fordul elő velem.Mostmár mindig mindent úgy próbálok csináni,hogy kellő tisztelet adjak....jaa és tudom ha történik valami sérülés akkor a feleségemtől nagyon kikapok. J Alázat!

 

Harmónia

Nem adtam fel és nem keseredtem el amikor nem úgy ment a futás ahogy szokott vagy nem adtam le egy dekát sem.Nem érdekelt.Jól éreztem magamat és kezdtem ráfüggni a futásra.A cél lebegett a szemem előtt és nem voltam izgatott.Az életemmel elégedett voltam és vagyok is ,júniusban házasodom,boldog  voltam és vagyok most is.Harmónia!Enélkül te egy szomorú és mecsömörlött ember vagy!Gondolkodj el és próbáld meg  jobbá tenni az életedet úgy,hogy nem a kifogásokat keresed hanem a boldogságot.A kiegyensúlyozott élet nagyon fontos ezért is ha nagyon választanom kéne vallást akkor a buddhizmust választanám.A cigiről való leszokásban talán a harmónia az ami a legjobban segített.És ahhoz,hogy így tudok élni nagyon nagyban hozzájárul a feleségem.

 

Erő

Annyit tudni kell rólam,hogy én függőbeteg vagyok.Mint szinte mindenki más is.Nekem kell,hogy függjek valamitől.Nos a cigifüggést és a züllésfüggést szépen fokozatosan átváltotta a futásfüggés.Mosolyogtam is ha eddig nem ölt meg a cigi akkor most a futás fog vagy a többi sport.Szúrt az oldalam,fájt,égett mindenem.Egy spártai edzés alkalmával túlvállaltam magamat és ki kellett rohannom a budiba hányni.De leszartam rohantam vissza az edzésre. Nem adtam fel.Erő!És itt nem elsősorban a fizikai erőről beszélek hanem a mentális erőről.Ezt leginkább a spártai edzés mutatta meg nekem.Sajnos a katonaság kimaradt az életemből de azt megtapasztaltam milyen az ha összetörsz testileg és aztán lelkileg is.Nagyon rossz.De ha összerakod magadat akkor sokkal erősebb leszel.

Egy idő után a pulzusom a normális tartományban dolgozott és simán lefutottam az egy órát.Jó valljuk be futásnak nem nevezném amit csináltam inkább kocogásnak.8-al szépen kocogtam és néha megnyomtam 9-re 10-re de azok rövid szakaszok voltak.Nagyon büszke voltam magamra de még nagyon sok munka várt rám.Februárban kezdtem el intenzívebben edzeni.Aztán Április végére elértem a 85 kg.-ot.Egy hónappal a kitűzött cél előtt elértem amit akartam.De még mindig azt éreztem,hogy  további célokat kell kitűznöm.

Ne állj le mert megint lezüllesz! Most fogd meg!-Mondtam magamnak.

Nagyon kicsi lépcsőfokokat tűztem ki mindig magam elé és így sikerélményem is volt.Mondjuk fogyjak 20 dekát vagy 200m-el többet tegyek meg 1 óra alatt.Tudd meg,hogy olyan célokat tűzz ki magad elé,hogy reális maradjál.(Ahhoz,hogy nagyon nagy célt érj el elkél egy szakember segítsége.)Aztán ha ezeket az apró célokat túlteljesíted (amit meglehet csinálni) akkor erősebbnek érezheted magadat.És soha ne a másikat nézd!Én tudom magamról,hogy az átlagosnál gyengébb vagyok és sérülékenyebb.Ezért nem fogom azt megcsinálni amit a 20 kg.-al nehezebb és erősebb ember megcsinál.Hogy miért nem?Egyrészt mert lesérülök másrészt mert én nem akarok olyan lenni mint az az ember.Én én akarok lenni és nem más.Sajnos nagyon sokan a kockahasas szteroidállatokat állítják be példaképnek.Nos nekem más a példaképem.Pl.Bear Grylls.

Aztán eljött az idő,hogy más felé kacsintgassak.Újabb kihívás kellett mert már nem elégített ki a futás.Sőt a feleségem azt mondta,hogy 82 kilósan már nagyon vékonyka vagyok és ez már nem tetszik neki.Új kihívásként kitűztem egy nagyon távoli célt.Az volt a hosszútávú célom,hogy elbírjam a saját testsúlyomat.Kipróbáltam a speedfitnesst ami talán egy kicsit átformált de nem az volt a világom.Én nem gyúrni szerettem volna hanem valami természetesebb dolgot szerettem volna csinálni.Egyik barátom ajánlotta a Cross fittet.Szakirodalomba bújtam ismét és megtetszett ez az edzésmód.Sok saját testsúly és iszonyatbrutál ez kell nekem.Ehhez is alázattal álltam és elkezdtem a futásba beépíteni saját testsúlyos gyakorlatokat.800 m futás 10 fekvőtámasz 20 kettlebell.jpgfelülés és 10 plankből felállás majd vissza a futógépre 600 m futás majd megint testgyakorlatok és így tovább.Készültem,hogy ha elérek egy bizonyos szintet akkor elmegyek egy ilyen edzésre. Off:Emlékszem tavaly télen csináltam egy tesztet,hogy miből mennyit bírok. 12 fekvőtámasz után szabályszerűen összeestem.ON:Nos ezt csináltam egy darabig és nagyon tetszett.Aztán a terembe ahová járok egyszercsak kiírták a nagy táblára,hogy Spartan Fighter training edzés tartanak.Wáááow.Ha valaki nem tudná én egy office warrior vagyok.

Office warrior:Irodakukac aki azt hiszi,hogy ő Boromir vagy a 300 valamelyike közben meg egy pc/xbox/ps Nerd betyár.

Megkérdeztem a lányokat,hogy mi merre.(Az edzőteremben dolgozó hölgyek nemcsak nagyon kedvesek és szépek de nagyon jó fejek is)Elmondták,hogy ez egy saját testsúlyos köredzős kőkemény edzés.IDENEKEM!Ez kell nekem!Nagyon izgultam az első edzésen és aztán rájöttem,hogy volt is okom rá.Iszonyatosan kemény volt az első edzés.Majd meghaltam.Nem is!Kicsit meghaltam.Az edzőbá’ nem a My little pony-n nőtt fel az szent.Inkább szerintem kiképzőtáborban született és igen nekem ez kellett.Nekem ne simogassa a lelkemet hanem motiváljon egy edző és hozza ki belőlem a maximumot.Sőt Csabi nem hogy a maximumot hanem a határomon túli dolgokat is kihozza.Ezt az edzést májusban kezdtük és  mostmár elkezdtem érezni,hogy iszonyatosan megnőtt az állóképességem a robbanékonyságom,az erőm.Komolyan már most úgy érzem magamat mint 17 éves koromban csak jóval erősebb is vagyok.Ez még nem azt jelenti,hogy elértem a célomat.Nem.Mindig lesz valami új cél.Csabi nagyon tudatosan végezteti velünk az edzéseket.Felkészít pl. A kettlebell gyakortlatokra ami egy új szintet fog képviselni.Egy nehezebb szintet.Észrevettem,hogy hiába nőtt meg minden skillem ugyanúgy meghalok és elfáradok az edzésen.Hogy miért?Nos azért mert a gyakorlatokat gyorsabban nagyobb intenzítással és szabályosabban végzem.Nincs megállás.A súlyom visszament egy kicsit mivel kell az erő ehhez az edzésmódszerhez.Jelen pillanatban heti két alkalommal van spártai edzés.Kedden és csütörtökön.Mivel szeretnék további fejlődést és kétszer már kipróbáltam a girját és rájöttem,hogy mennyire gyenge vagyok  benne  ezért szeretnék szombaton is járni erre az edzésre.Csabi máshol is tart órát ezért valószínűleg oda is jegyet váltok.Javaslom,hogy nézzetek utána Hegyi Csaba munkásságának.Igen széleskörű tapasztalata van.Ő nem csak a testet edzi meg kőkeményen hanem a lelket is.

Na itt van még a dekoncentráltság. Nálam eléggé gyakran előfordul,hogy mond valamit az edző vagy az edzőtársam és egyszerűen nem hallom meg.Ilyenkor csőlátásom van és iszonyatosan próbálok az adott feladatra rákészülni.Lehet,hogy emiatt félnótásnak vagy hülyének néznek de sajnos ezt nálam nehéz levetkőzni.Talán a túlkoncentráltság a dekoncentráltság? Próbálok jobban odafigyelni aztán előbb utóbb csak sikerülni fog.

Azt is észrevettem,hogy a spártai edzésen a mag (kb.7 fő) egytől egyig hősök.A lányok iszonytosan jó erőben és testben vannak és példát mutatnak nekünk fiúknak.Ott van még egy srác (Szabi) aki 150 kilósan indult és most 136 kilós.A mai napig csodálom,hogy hogyan tudja csinálni ezt az edzést ekkora súllyal ugyanez van a kollégámmal aki szintúgy súlyfelesleggel eljár és nyomja.

Rájöttem arra is,hogy csak úgy lehetsz szigorú másokkal ha magaddal vagy a legszigorúbb.

A spartai mottó amit megpróbálok teljesíteni: Never give up

Vigyázni kell mert a testedzésfüggőség létezik.

Hogy milyen előnyöket tapasztaltam meg ezidáig:

  • -9 hónapja nem dohányzom és egészségesen próbálok élni
  • -Február óta intenzíven sportolok és ez iszonyatosan jó élettani hatásokat jelent a mindennapi életben is
  • -Odafigyelek a kajára és jobban érzem magam tőle (hála a feleségemnek)
  • -Alkohol minimális bár nyáron nagyon nehéz ezt kordában tartani
  • -Buli minimális bár nyáron ezt is nagyon nehéz kordában tartani
  • -Valamennyit formálódtam és már nem gáz ha felveszek egy polót
  • -2 számmal kisebb farmert vettem júniusban

Motivált vagyok

Ezeket az előnyöket alig egy év alatt értem el.Ha visszagondolok akkori önmagamra nem hittem volna el,hogy ezeket mind megtudom teremteni.A határaimat már régen átléptem de még mindig nagyon sok munkám van ezért a három elem segítségével próbálom járni az utat.Ez az út a legjobb mód ahhoz,hogy megismerjem önmagamat,hogy megismerjem a határaimat.Ezért is ha az ismerőseim körében valaki megtesz egy lépcsőfokot az egészségesebb életért (önmagáért) akkor én már emelem a kalapomat és maximális respect. Higgyétek el nem vagyok még mindig se erős se izmos se kiemelkedő csak sokkal jobban érzem magam.Aztán majd az erő,izom,kiemelkedő teljesítmény vagy ami neked kell az mellékhatásként jön valamikor.Csak arra kérlek,hogy ne próbáld!Csináld!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://futaszabi.blog.hu/api/trackback/id/tr955482929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása