"...az én kitartásom, de a közös célunk..."

A blog annak érdekében jött létre, hogy megoszthassam a -remélem- kíváncsi olvasókkal fogyókúrám és edzéseim részleteit, mintegy támogatást nyújtva azoknak, akik hezitálnak, hogy rálépjenek-e az útra!

Arckönyv

Legutóbbi tevékenységek

Friss topikok

Címkék

5500 (1) Béci (1) Csesznok Laci (1) dk (1) ekiden (2) maraton (2) mátra (1) siófok (1) spar (3) speedkontroll (2) víz (1) Címkefelhő

2013.09.10. 09:59 futaszabi

"...bemelegítek a TRX-re..."

A címadó félmondat Molnár Tamás szájából hangzott el edzés előtt. Szerintem bemelegedett! :)

Lassan gyűlt a csapat tegnap. Csabi sem volt éppen jókedvű, mert legutóbb 6-an voltunk, ami nagyon kevés. Tegnap 15-öt mutatott a számláló edzés előtt 10 perccel és arról polemizáltunk, hogy ez vajon az előző edzés részvevőinek a száma vagy a Spartan Fighter edzésre regisztráltakat jelenti?! Végül 18-an lettünk, tökéletes létszám egy jó 9 állomásos köredzéshez.

A bemelegítés Fegyelmezéssel indult az edzés:1:45 percig fekvőtámasz tartás, gyakorlatilag plank fekvőtámaszban. Az utolsó 30 mp fekvőtámaszban futás. Nice start!

Felálltunk egymással szemben és a terem két szélén és oldalazásokat végeztünk. Ez ismerős volt a kézi edzésről, azonban ott a súlypont kényelmes mélységben van. A spartan edzés lényege a testi - lelki gyötrelem és az azt követő megújulás. Nekem legalábbis. Ehhez Csabi nagyszerű partner.

Az oldalazásokat sorverseny követte: 3 db 6-os csoportban mentek a gyakorlatok, két állomáson. 1 fekvőt - 1 felugrás, visszafutás. 2 fekvő - 2 felugrás, visszafutás. ...5 fekvő - 5 felugrás, visszafutás. A várakozók addig súlypont le és várnak a sorukra. A csapatunkban 5 lány és én utolsóként. Soha ilyen sebességgel és elszántsággal nem nyomtam még fekvőtámaszt. A jobb oldali csapatban Gulyás Andi volt az ellenfelem, a bal oldaliban egy másik lány. Nem lettünk szerintem tök utolsók. :)

A sorverseny után függeszkedés a TRX csöveken, közben másik csapat traktorgumin fekvőtámaszban kézzel traktorgumira lépegetés, 3. csapat fekvőtámasz tartás. Cool! Most már csak egy kis állomásedzés hiányzik mára...

(Pár perccel később...) Az eddigi legkeményebb köredzés következett. Csabi osztotta le a párokat, mellém Tamást tette. Tamás nagyon kemény srác, igazi sportembernek tartom: a fizimiskája is ezt sugározza. Szálkás, iszonyat kemény, kitartó, gyors. Egy szabály volt a köredzésben: addig nem hagyhatod abba, amíg a társad bírja. Király! Tamás azonban nem hagyja abba. Akkor sem, ha már úgy néz ki, mint aki ruhában zuhanyzott. Nem is mindig bírtam mellette.

1. állomás

A traktor keréken kezdtünk: gyakorlatilag 4 ütemű fekvőtámasz. Felugrasz páros lábbal a kerékre, leugrasz, hátra ki a láb, fekvőtámasz a keréken. 

2. állomás

Step pad legmagasabb fokozatban. Egyik kéz rajta, másik a földön mellette. Lenyomsz egy fekvőtámaszt, majd azzal a lendülettel kezet cserélsz és már mész is fekvőtámaszba.

3. állomás

Fekvőtámasz tartás.

4. állomás

Kézben 5 kilós súly, leguggolsz, majd guggolásból felfelé ugrasz, mintegy kitörsz, miközben a súly kiemeled a fejed fölé.

5. állomás

Step padra futólépés.

6. állomás

Fekvőtámasz, de egyik majd másik lábadat kitolod az ellentétes láb alatt oldalra.

7. állomás

Súlypont le, ameddig bírod és helyben step.

8. állomás

rope_workout_10.jpgKötél váltott kézzel, a másik fekvőtámasz.

9. állomás

Tolódzkódás traktor gumira támaszkodva.

Most először, de lehet nem utoljára írom le a gyakorlatokat. A cél az, hogy aki eddig félt a Spartan edzéstől, az is kapjon egy kis betekintést a gyakorlatokba. Lássa, hogy nem olyan ördöngösség az egész. Kemény, elfáradsz, beszédülsz az ágyba este? Igen. Jól vagy tőle? Igen. Fogysz, ha ez a célod? Igen.Kell hozzá nagy adag kitartás, de az eredmény önmagáért beszél.

Ja, a legfontosabb: két kör volt az állomásokon. Elsőre minden állomáson 30 mp. Majd a következő kör előtt: "szerintem semmi akadálya, hogy a következő körben 1 perc legyen minden állomáson". Zene fel, toljátok!

Majd elfelejtettem: most is ittam l-carnitinet edzés előtt. A mérleg edzés előtt 132.8 kgot mutatott, ami önmagában is előre lépés a múlt hét óta, ugyanis 60 dkg ment le a hétvégén. Ez semmi másnak nem köszönhető, csak annak, hogy étkezésben megint visszatértem a szigorúsághoz és annak ellenére, hogy Emmának és Boginak bundás kenyeret csináltam, én zabot reggeliztem pl. szombaton. Nem fagyiztam velük, nem ettem délután gyümölcsöt, csak zöldséget. A kenyér minimálisra csökkentve, de ahhoz sokkal jobban szeretem, hogy teljesen száműzni tudjam. Korpás, teljes kiőrlésű zsemle most a sláger: nagyon bejön az íze is, illetve mivel biztos forrásból van, tudom, milyen összetevőkből készül.

Summa summarum: pár héttel ezelőtt nem tudtam volna elképzelni, hogy edzőterembe fogok járni. Nem azért, mert olyan rohadt jól éreztem magam a bőrömben, sőt. Nagyképű voltam és azt gondoltam, hogy majd futogatok és úgyis szépen lemegy. Biztosan így is lett volna, ez nem kétséges, a DK Teamben ezt a tézist számtalan ember tudja bizonyítani. De mivel többen mondták, hogy az alkatom nem rossz, csak el vagyok hízva, így inkább a szerintem nehezebb utat választottam: formálom is magam, nem elégedek meg annyival, hogy lemegy a súly.

Az otthoni edzéseket még minden nem kezdtem el. Ennek ellenére érzem, hogy sokkal komolyabb állóképességgel rendelkezem, mint korábban. Hamarosan visszatérek a futáshoz is, csak még picit kímélem a térdem. Padon már próbálkoztam, de erről volt szó korábban. Illetve ott az új szerelem, a spinning, amit szintén nem akarok hanyagolni.

Ha nagy szavakat akarnék használni, akkor a Spartan olyan kapukat nyitott meg előttem, amelyek nyilván eddig is ott voltak, csak nem foglalkoztam velük. Van egy kemény mag edzéseken: Andi, Ági, Szilvi, Geri, Gabi, Tamás. Mind hősök. Jó kis társaság, jó kis edzések! :)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://futaszabi.blog.hu/api/trackback/id/tr205505433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ferenczy Kriszta 2013.09.10. 23:51:55

Ez halálosnak tűnik így olvasva is. :)
süti beállítások módosítása