"...az én kitartásom, de a közös célunk..."

A blog annak érdekében jött létre, hogy megoszthassam a -remélem- kíváncsi olvasókkal fogyókúrám és edzéseim részleteit, mintegy támogatást nyújtva azoknak, akik hezitálnak, hogy rálépjenek-e az útra!

Arckönyv

Legutóbbi tevékenységek

Friss topikok

Címkék

5500 (1) Béci (1) Csesznok Laci (1) dk (1) ekiden (2) maraton (2) mátra (1) siófok (1) spar (3) speedkontroll (2) víz (1) Címkefelhő

2013.10.05. 21:27 futaszabi

Kezdjük el!

Csütörtökön vízválasztóhoz érkezett az elmúlt hónapok munkája. 153 kilóról indultam, 150 alá kerülni nem volt olyan nagy mutatvány.

A 140 alá kerülés már sokkal több munkával járt. Meghozta gyümölcsét az étrend változtatás és a sok edzés.

Csütörtökön szokás szerint érkeztem a terembe. Kicsit ugyan késésben voltam, már mindenki átöltözve üldögélt a terem előtt, amikor beestem. Csabi a Hogy vagy? kérdést leegyszerűsítve csak így szokott üdvözölni: Mennyi? Az otthoni mérlegünk sajnos nem pontos, így mindig a teremben mérlegelek. Nettó súlyt mérek, tehát szemüveg, kulcs, póló, cipő lerak és mérlegre rááll. 130.8 kg. Hööööö? Nem ezt vártam. Éreztem, hogy az elmúlt napokban ment le, mert minden gatyám, pólóm lóg rajtam, de erre nem számítottam.

A mérlegelésből visszatérve, újra elhangzott a kérdés: Mennyi? Alig hallhatóan mondtam a választ, mire Csabi kiadta a parancsot: ma 130 alá kell menni, úgyhogy kemény edzés lesz. Az lett.

A bemelegítés a szokásos módon zajlott, a Príma Wellnessben nem ez az izgalmas. 10-en voltunk, így praktikusan egy 10 állomásos köredzést sikerült összerakni.

Az állomások: 

1.) fiúknak 2x10, lányoknak 2x5 kg súly a rúdon. Vállról fej fölé tolás.

2.) fiúknak 10 kg, lányoknak 5 kg tárcsa. Bal combtól páros kézzel jobb váll fölé tolás, illetve oldalváltással ugyanez.

3.) step padra hasalva lábemelés

4.) térdelőállás, térdek nem érintik a talajt. Láb jön a kéz helyére és hátra.

5.) step padon egyik kéz fenn, másik a talajon. fekvőtámaszból átugrás kézcserével és vissza.

6.) labdán egyensúlyozva a lábat fekvőtámasz tartás

7.) hasprés, közben bicikli mozdulat

8.) hasprés, ollózó mozdulat

9.) hasprés, láb kb. 45 fokban a talajtól, tartás

10.) kötél: terpeszugrás, kézzel tárogatás a kötelet fogva.

1. kör: 30 mp pihenő nélkül

2. kör: 40 mp munka, 20 mp pihenő

3. kör: 1 perc munka, 20 mp pihenő

Totális kikészülés. Ennyire még soha nem készültem el az erőmmel. Szakadt rólam a víz, viszont amikor Csabi velem példálózott a kötelezés után: felszabadult még némi endorfin és erőt adott a tudat, hogy végre valamiben a legjobb vagyok. Nem mintha kishitű lennék, de eddig a súlyom miatt nem tudtam a többiek nyomába sem érni. Ettől nem aludtam rosszabbul természetesen, hiszen az állapotomnak volt köszönhető, de ez most jólesett a lelkemnek!

Természetesen nem volt még vége az edzésnek ezzel. Felálltunk egymással szemben. A pár egyik tagja lenyom egy fekvőt, addig a másik vár. Majd a másik nyom egy fekvőt az egyik vár. Két fekvő - két fekvő. egészen 10-10 fekvőig. Ez is megvolt. Aztán jött a végső leszámolás: 100 felülés. Nincs mit szépíteni ezen: nekem kb. 30 felülés + 40 hasprés sikerült. Egyszerűen nem megy több, ezen érdemes még javítani.

Gyakorlatilag nyújtanom sem kellett, mehettem mérlegelni. 130. Nem sikerült a terv, de sokkot kaptam. Az elmúlt hetek szenvedése most már komoly, kézzel fogható eredménnyel kecsegtetett. Csabi arcán csalódottságot láttam, de szerintem nem gondoltam igazán komolyan, hogy egy edzésen le fogok tudni adni 1 kilót majdnem...

Belelkesültem, másnap reggelire zab, ebédre sült hús ++ saláta, vacsorára 4 virsli volt a menü. Nem volt bűnözés, csak koncentrált "munka".

Időközben Csabi rábeszélt, hogy szombat reggel kocsizzak ki Óbudára, a Sunrise Crossfight Arenaba egy minimális 1.5 órás kis edzésre. Rávettem még a lányokat, hogy jöjjenek velem így megmentettem a fiúk becsületét: a 3 lány mellett én toltam végig a szombat délelőtti mulatságot.

Az a jó az Arenaban, hogy kevesen vagyunk és olyan eszközök vannak, amelyek másik teremben nem állnak rendelkezésre. Pl. a kettlebell. Rögtön ezzel melegítünk: nekem 16 kg, lányoknak 12 kg. Szving, amerikai szving. Bemelegítésnek. Ja, mérlegeltem is: 129.5 kg. SUB 130!!!! 

Mivel 4-en vagyunk, adja magát egy 5 állomásos rögtönzött köredzés. Ami rossz az Arenaban, hogy az edzés helyünkről nem látom az órát. Nem mintha az óra végét várnám, de néha megnyugtat, hogy már 20 percet végigcsináltam.

1.) szving két kézzel 30x

2.) szving egy kézzel: 15 x jobb, 15 x bal

3.) két (!!!) traktor gumira kézzel lépegetés: 10 jobb, 10 bal kézzel

4.) csörlőn kötél rángatás 5x végig

5.) kötél terpesz ugrás és tárogatás 15 x

Itt nem időre megy, illetve az adott ismétlés számot megcsinálod és az össz időd számít: első körben 3:30 perc, második körben 2:45. Kiköpöm a tüdőm, Jézusom. Vazz, nem kapok levegőt. Csak ki ne üljön az arcomra. Már biztos elment vagy 40 perc. Mintha Csabi meghallaná a gondolataimat: Tudjátok hány perce edzünk? 20...Mivan??? Mindjárt végem. De ha feladom a csajok rajtam fognak röhögni. Pár perc múlva már én mosolygok rajtuk: előttem két csaj gumikötéllel a derekán, én fogom őket vissza és futnak nagyban. Nem mondom, hogy nem tetszik a szitu :)

Előkerült még egy pár medicinlabda, amit nagy élvezettel dobáltunk:

1.) egymással szemben állva dühből földhöz vágva a másik kezébe

2.) óriás karkörzés, oldalról a másik kezébe vágni a labdát

3.) egymással szemben egyik majd másik karral lökő mozdulat, de lehetőség szerint labda a talajjal párhuzamosan repül

4.) földön fekve labda fej fölé talajra enged, híd (nálam félhíd), majd felülve erővel a másik kezébe dobás

Persze, rám is rámkerült a gumikötél, belefért még két gyakorlat.

1.) páros egyik tagja guggolás folyamatosan

2.) páros másik tagja kötél hullámoztatás

3.) másik páros gumikötéllel futás

Idő: 3 perc folyamatosan.

A végére maradt egy kis függeszkedés, majd a henger dominálás! :)

Zuhany, aztán irány elégedetten, Csabi által is megdicsérve haza! Szép munka volt, lányok, bravó. 

Ja, 129.2-vel mérlegeltem a végén. Hajrá előre! Most kezdődik az igazi harc. Eddig csatákat nyertem, most azonban totális offenzívát indítok a kilók ellen. A terv nagyon egyszerű: év végére 120 alá kerülni, 2014. május 31-ig pedig 108-113 közé. Ebben van egy hozzám hasonlóan elhivatott partnerem: Hegyi Csabának hívják.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://futaszabi.blog.hu/api/trackback/id/tr565552988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása