"...az én kitartásom, de a közös célunk..."

A blog annak érdekében jött létre, hogy megoszthassam a -remélem- kíváncsi olvasókkal fogyókúrám és edzéseim részleteit, mintegy támogatást nyújtva azoknak, akik hezitálnak, hogy rálépjenek-e az útra!

Arckönyv

Legutóbbi tevékenységek

Friss topikok

Címkék

5500 (1) Béci (1) Csesznok Laci (1) dk (1) ekiden (2) maraton (2) mátra (1) siófok (1) spar (3) speedkontroll (2) víz (1) Címkefelhő

2013.10.17. 19:18 futaszabi

Vendég poster S01E03: a Kőbányai Különítmény kalandjai Geri szemével

Never Ending Story, avagy cél mindig lesz.

 

Igaz barátságok és testvéri szeretetek úgy jönnek létre, ha valakivel-valakikkel közösen átélünk emlékezetes dolgokat. Nemhiába hallgatva az öreg veteránokat a világháborúban ahogyan a lövészárokban vagy fagyban próbáltak túlélni, az összekovácsolta őket. Szerencsére az én generációmnak ez már nem jutott ki, de a halvány nyomát át lehet élni. Például egy kemény edzést közösen végigcsinálni felemelő és büszkeséggel eltöltő és amikor megcsináltuk csak mi tudjuk,hogy ez mekkora dolog.

A hetem kedd kivételével sporttal telt el. Ezúton is köszönöm a feleségemnek a türelmet és a kitartást. A spártai edzésről és a szombati Boot campről Szabi írt, a Cross fit is megér egy írást de most inkább a vasárnapi Fitbalancéről és a hétfői Spártai edzésről  írnék.Különösen Andinak köszönöm a vasárnapi napot!

Vasárnap reggel banánokat és camembert sajtot zabálva kocsival Kriszti, Andi, Tamás, Tomi elé mentem a házukhoz és indultunk a Fitbalancéra. Soha nem voltam még ilyen rendezvényen tekintve, hogy nemrég jött ki rajtam a sportőrület. A feeling nagyon jó volt. Rengeteg helyszín és sürgésforgás mindenütt. Örömmel láttam, hogy a Primawelness is képviselteti magát. A lányokkal (Barbieék) beszélgettem egy kevesett majd megjelent Csabi atyánk és egy kicsit beszélgettünk. G-Flexet és spártai edzést fog tartani.A G-flexre nem jelentkeztünk be, a spártára meg igen de 13 órára,  Csabi meg a 15 órási és a 16 órásit tartotta. Nagyon bántuk, hogy nem a 15 órásira mentünk. De aztán később megváltozott a véleményünk, mivel brutális volt az edzés amit tartott. J

Az első edzésünk 9:45-kor volt Synergy360. Nagyjából úgy néz ki, hogy különböző állomásokból álló gyakorlatokat lehetett csinálni. Javarészt spártán már alkalmazzuk ezeket a gyakorlatokat, úgyhogy nem voltak ismeretlenek számunkra. Viszont volt két gyakorlat amitől rettentően féltem. Sima tolóckodás és húzódzkodás. Szerencsére a „lányosított” változatot is megmutatták ezért egy kicsit megnyugodtam. Még tavasszal volt egy olyan álmom, hogy elbírjam a saját testsúlyomat.

Bemelegítés után kezdődött a köredzés. 2 X 40 sec. Odaértem a tolóckodó rúdhoz nagy levegőt vettem és felemeltem a lábamat. És megtartottam. Majd elkezdtem tolóckodni.1.2.3.4.5.6.7.aztakúrva! 8.9.10.láb le 2 sec.-re aztán megint 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10. Nem hittem el! Megcsináltam! Majd 2 állomással odébb húzódzkodás. No ez nehéz lesz! Felugrottam. Felemeltem magamat majd le. 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10. Ilyen nincsen! Tudom ez nem sok, de akkor is nekem ez nagyon távoli célom volt. És hopp! Megcsináltam! Alakul! J

Volt ebben az edzésben boxzsák térdelés, 50-60 cm-es felugrás páros lábbal, kötél, trx, súllyalfutás, súlytartás és függőleges létra.

A függőleges létráról (monkey) még annyit,hogy kesztyűben én ezt nem tudtam megcsinálni. (Andi álláspontja szerint azért nem ment Gerinek ez a gyakorlat, mert az előzőekben már elfáradt. Nem tudom, a vélemények megoszlanak :) - futaszabi)

Levettem a kesztyűt és megkapaszkodtam. Na így se nagyon ment. Majd leestem. Az edzőnéni mondta, hogy madárfogás. Megpróbáltam. Mentem 1-et. 2-őt. Leestem. A francba! Edzőnéni biztat. Elindulok megint. A kezeim nagyon gyengék, de megyek előre és himbálózom. Úgy lengek, hogy megrúgom finoman az edzőnénit balról aztán a trx-es kolleganőt jobbról. Én hülye egy kézzel kapaszkodok és bocsánatért esedezem. Idióta! Azért végig mentem, de siralmas volt. Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!

Az edzés végén jól elfáradtunk és örömmel konstatáltuk, hogy még 2 edzésünk van. Tamások és Kriszti mentek TRX-re Andi és én motorikus képességfejlesztő gyakorlatra. Azt észrevettem, hogy Andival a mozgáskoordinációnk igen hasonló (szar). Nehezen tudjuk elsajátítani a gyakorlatokat. Ezért is neveztünk be erre a 11 órási edzésre. Féllabda előttünk. Egyensúlypárna, balance board, balanceball? Nem tudom, hogy hívják. Az első gyakorlat az volt, hogy álljunk meg a labdán. Nem volt egyszerű. Rendesen csapkodtam a karjaimmal. Már majdnem a levegőbe emelkedtem. Andi maga volt a felröppenő  fekete hattyú! J  Csabit láttam meg oldalról és igen széles volt a mosolya. Aztán elkezdtünk guggolni a labdán egy 30-ast. Úgyahogy ment mindkettőnknek , majd kitörést kellett csinálnuk úgy,  hogy egyik lábunkat mindig a labdára tettük. Keztdtük érezni a dolgot mikor vége volt a gyakorlatnak és mentünk a földön vízszintesen lévő létrához. Ott kicsiket, gyorsakat és ritmusokat futottunk, ugrottunk. Az eleje nehéz volt de aztán belejöttünk ebbe is. A harmadik gyakorlatsor különböző egyensúlyi gyakorlatok voltak saját testsúllyal. Izzadtam mint a ló de ebbe is hamar beletanultunk. Még egyszer végigmentünk ezen a három gyakorlatsoron és nyújtottunk. Mentünk nézelődni és sétálni.

Andival sokat trollkodtunk és hülyültünk. Pl. Szabinak lefotózott Andi egy rúdtáncos csajt és elküldte neki. (Igaz, csak a fotót - futaszabi)

 Engem edzőnek nézett az egyik hostesslány, amin nagyon jól szórakoztam. Mértünk testzsírtzsázalékot (nekem normális régen túlsúlyt mutatott) és ettünk salátát,  fehérjeszeletet és rájöttem,hogy én ezt az édes izét mennyire utálom. Volt még egy kis időnk ezért Andival leheveredtünk a Spárta-G-flex terület mellé és sasoltunk (Andi megjegyzése: félig alvó félig ébren állapotbanJ

Csabi jött oda hozzánk (látván ezt a vegetációs állapotot:),hogy  vigyázzunk ki ne hűljünk, ne üljünk le mert lesérülünk. Andi lement valami pörgettyűért és hozott L-Carnitint. Azt benyomtuk és elkezdtünk melegíteni. Kis idő múlva eljött a spártai edzést. Andi, Kriszti és Tomi voltak a harcostársak. A páros gyakorlatokat Tomival csináltam. Mondhatnám azt is, hogy „szokásosan” a szokatlan gyakorlatok voltak. Általában a normális ember a Farm ahol élünk sorozaton vagy a Love storyn esetleg egy szomorú állatos filmen sír. Nos én az edzéseken. J Írtó nehéz volt ráadásul úgy, hogy előtte két edzést már letudtunk (azon a napon, de ne felejtsük el hogy a héten ez a 6. edzés nap volt :) . Az edzésen részt vett Csabi is mint edző és segített nekünk. Nekem nagyon tetszett a baseball ütővel üssük a gumit gyakorlat, a gumifutás a traktorgumi emelgetés és a sandbag dobálás. Sokat tanultam.

Tomi, Andi, Kriszti, Tomi, Csabi és én az a csávó vagyok ott a képen, aki sportcipőben van. :D

Az edzést megcsináltuk és nagyon büszkék voltuk magunkra. Este amikor hazaértem a feleségemnek megköszöntem a türelmet és a kitartást különösképpen erre a hétre.

Még van egy holnapi spárta edzés és utána pihi.

Na igen és most jönnek a feketelevesek.

A hétfői spártai edzésen Csabinak viccesen mondtuk,hogy ugye lightos lesz. Nem lesz lightos. A spártai edzés nem erről szól. Az ember különböző okok miatt jár ide, de az mindenkire érvényes, hogy iszonyatos nehéz munkával és úttal jár. Ez a nehezebb út, de jóval több az eredmény.

Csabi megbüntetett minket, mert nem csináltuk 100%-on a gyakorlatokat. Eléggé szivatós büntetőgyakorlatokat csináltunk, főleg saját testsúlyosat. Egymáson átugrálást és mindenféle fekvőtámaszokat kellett csinálnunk. Borzasztó nehéz volt és nagyon szenvedtünk. Hogyha valamit gyengén csinálsz akkor még nehezebb feladatokat kell csinálnod,hogy fejlődj.

Asszem a leckét megtanultuk.

Ha nem minimum a maximumot adjuk bele az edzésbe, akkor el se menjünk.

A másik feketeleves az, hogy a barátaim és az ismerőseim elkezdtek viccelődni, hogy höhö „a nagy spártai”. Meg, hogy „te ezt biztos elbírnád nem, hisz te kúrvaerős vagy mi”? Meg,hogy „ez sok lesz és ezt így nem lehet mert lesérülsz meg visszafele fejlődsz”. Hirtelen mindenki kúrvanagy DokctorProffesszorPHDedzőszakértővé válik és nagyon nagy tanácsokat osztogatnak, hogy mit hogy egyek mit hogyan kellene csinálnom. Olyan általános dolgokkal akarnak kioktatni általában pocakos, elhízott kockák, vagy akik 85 éve gyúrtak de mán nem amin én, már rég túl vagyok. És ezt nem nagyképűségből írom mert tudom, hogy nem vagyok szakértője ezeknek a dolgoknak, de már egy ideje ebben a közegben forgok és ragad rám valami a koszon kívül. Ezért is ha társaságban vagyok akkor csak amikor kérdeznek akkor válaszolok szűkszavúan a sportolásomról. Agyfaszt kapok amikor azt kérdezik,hogy „Na?Hogy megy a gyúrás he?!”.

Van akin látom, hogy tényleg érdeklődik és vele szívesen diskurálok erről a témáról. Például Rita barátném aki kettlebellezik.

A hétvégén Krisztivel, Andival, Tomikkal megyünk Boot camp túrára a Pilisbe, amit nagyon várok illetve valamikor lesz majd egy Spartan Night event is. Valószínűleg karaoke party, utána meg valami táncolós szórakozóhely lesz terítéken.

Tehát sikerült a célomat megvalósítani és ki kellett tűzni egy új célt. Tamás nyitotta fel a szememet, hogy mi lenne az. De ahhoz előbb nagyon sokat kell dolgozni mindannyiunknak.....kivéve Krisztit, de ő úgyis hátrafelefutva csinálja meg..Aki Szabi blogját olvassa képben van. A súllyal való küzdése már nem csak az ő célja, hanem az enyém is. Sőt. A miénk is. Mivel csoportosan mennénk. Szabi miattunk is érd el  110-et mert nélküled nem megyünk el a Spartan Race-re.

kőbányai különítmény_fitbalance.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://futaszabi.blog.hu/api/trackback/id/tr25581797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása